Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Citromkrémes linzer

2018/04/14. - írta: ilbiscotto

Szerettem volna egy kicsit a hagyományos lekváros linzertől eltérni és valami izgalmasabb ízt csempészni a kekszekbe, ezért választottam a citromkrémet most tölteléknek. Egyik kedvenc citromos kekszünkben is citromkrémmel készül (magában a tésztában), próbáltam más pitében is, és most így. Mindegyik nagyon finom. :-) Húsvétra készítettem még ezeket a linzereket, ezért tojás formájú kiszúróval készítettem, de bármilyen nekünk tetsző kiszúróval elkészíthető, nem csak húsvétra. :-) A recept Mohakonyhájából való.

dsc_0539.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged kb.30 db dupla kekszhez:

45 dkg finomliszt

30 dkg hideg vaj

15 dkg porcukor

1 tojássárgája

1 bio citrom reszelt héja és leve

Citromkrémhez:

2 tojás

2 tojássárgája

1 bio citrom reszelt héja

2 dl citromlé

15 dkg cukor

8 dkg vaj

 

dsc_0645_1.jpg

 

  1. A hideg vajat a liszttel elmorzsáljuk, majd hozzákeverjük a többi alapanyagot is: a cukrot, a citrom héját, levét és a tojássárgáját. Gyorsan összegyúrjuk és folpackba csomagolva pihentetjük a hűtőben legalább egy fél órát.
  2. Addig elkészítjük a citromkrémet. A citromkrém minden alapanyagát egy fém keverőtálba tesszük és vízgőz fölött kavarva besűrítjük. (ha bátor vagy akkor lehet közvetlenül a tűzhelyen is egy lábosban megcsinálni :-) )
  3. A citromkrémet jól kihűtjük.
  4. 170 fokra előmelegítjük a sütőt.
  5. Kiszúrjuk tetszőleges formával a kinyújtott tésztánkat és a felének kiszúrjuk a közepét.
  6. Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk őket és 10-12 perc alatt megsütjük.
  7. Ha a citromkrém kihűlt és a kekszek is, megtöltjük a kekszeket a krémmel, majd a tetejüket megporcukrozzuk, ha szeretnénk (így úgy fog kinézni, mint egy tojás, vagy ha pl virág alakú kiszúróval készítjük, a citromkrém lesz a virág bimbója :-) )

Ui: a citromkrémhez én kevertem még 25 dkg mascarponét is, nekem így lágyabb íze volt, én így szeretem, de aki szereti savanykásabban az csak a citromkrémet használja. :-)

dsc_0659_1.jpg

dsc_0673_1.jpg

dsc_0694_1.jpg

dsc_0676_1.jpg

Fotók: Böjtös Erika

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr613834190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása