Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Citromkrémes zabpelyhes süti

2018/08/22. - írta: ilbiscotto

 Volt egy majdnem tele üveg citromkrémem, de most nem pitét csináltam hozzá, hanem egy zabpelyhes kekszalapot. Ízből tíz blogján találtam rá egy nagyon jó receptre, csak ott a citromkrémet a sütivel együtt süti meg és mivel nekem már kész volt a krémem, így megalkottam az én verziómat belőle. :-) A citromkrém Mohakonyhától van, nekem ez vált be.  :-)

20180818_144712.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged egy 20x24 cm-es tepsihez

Tészta:

12,5 dkg aprószemű zabpehely

18 dkg finomliszt

1/2 teáskanál só

1/2 teáskanál sütőpor

8 dkg kristálycukor

8 dkg nádcukor

17 dkg olvasztott vaj

Citromkrém:

2 egész tojás

2 tojássárgája

2 biocitrom héja

2 dl citromlé

15 dkg cukor

8 dkg vaj

(+ a kész citromkrémhez 25 dkg mascarpone és 2 evőkanál porcukor)

  1.  Először a citromkrémet készítjük el.
  2. Én biztosra mentem és vízgőz felett csináltam, hogy ne legyen rántotta. Így előveszünk egy tálat, amit a lábosra tudunk tenni, hogy az alja ne érjen a vízhez.
  3. A vaj kivételével mindent a tálba teszünk, összekeverjük egy kézi habverővel. Folyamatosan keverjük (közepes lángon), amíg elkezd picit sűrűsödni. (ezt hőmérővel is mértem, 80 C-nál levettem a tűzről).
  4. Ezután egy szűrővel leszűrjük, hogy tutira ne legyen benne tojásdarab.
  5. Majd apró kockánként hozzáadjuk a vajat és jól elkavarjuk. (ettől szép selymes lesz) Hagyjuk kicsit hűlni, majd üvegbe téve hűtőbe tesszük.
  6. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  7. A vajat megolvasztjuk és picit hűlni hagyjuk.
  8. A tészta száraz hozzávalóit elkeverjük egy tálban és ráöntjük az olvasztott vajat.
  9. Kibélelünk egy tepsit (20x24 cm) sütőpapírral és a tészta 3/4 részét elsimítjuk benne.
  10. A maradék tésztát pedig sütőpapírra morzsoljuk.
  11. A kettőt süthetjük úgy, hogy egy nagy tepsibe rakjuk a kicsit és a morzsát is a sütőpapírral. (nekem egyszerű volt, mert olyan téglalap tortaformám van, ami kihúzható és van hozzá elválasztó is :-) )
  12. Kb. 35 perc alatt sül meg, amikor már látjuk, hogy barnulni kezd a teteje, akkor már kivehetjük.
  13. Hagyjuk kihűlni.
  14. A kihűlt citromkrémhez ízlés szerint rakjunk mascarponét. Én ehhez a mennyiséghez egy 25 dkg-ot tettem + 2 evőkanál porcukrot. A mascarponét először elkeverjük a porcukorral, majd ráöntjük a citromkrémet és összekeverjük.
  15. Ha kihűlt a tészta is, jöhet az összeállítás. A tésztára rásimítjuk a mascarponés citromkrémet és a tetejére szórjuk a megsült morzsát.
  16. Hűtőbe tesszük a sütinket egy pár órára, legjobb egy egész éjszakára.

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr2114195043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása