Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Oreo keksz

2019/04/03. - írta: ilbiscotto

Egyik barátnőm szülinapi keksztortájára készítettem díszítésként oreo kekszeket, és akkor tudatosult bennem, hogy a blogon még nincs fennt a receptje. Úgyhogy ezt most pótolom. :-) Csak magában a kakaós keksz is nagyon finom, de oreo rajongóknak krém recept is jön. :-)

dsc_0156_uj2.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged kb. 30 db kekszhez:

Tésztához:

22,5 dkg finomliszt

3 dkg kakaópor

1 teáskanál szódabikarbóna

1 teáskanál sütőpor

csipet só

12,5 dkg porcukor

12,5 dkg vaj

1 tojás

Krémhez:

7 dkg vaj

5 dkg porcukor

20 ml habtejszín

1 pici őrölt vanília

4-5 evőkanál mascarpone

 

dsc_0162.jpg

  1. A tésztával kezdünk: a puha vajat a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadva a tojást tovább keverjük.
  2. A száraz hozzávalókat: lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, sütőport és a csipet sót összekeverjük, majd a vajas-cukros-tojásos részhez gyúrjuk.
  3. Folpackba csomagolva hűtőbe tesszük 20 percre. (amíg visszadermed egy picit a vaj, így könnyebb lesz kinyújtani)
  4. Előmelegítjük a sütőt 160 fokra.
  5. Kinyújtjuk a tésztát. Ha szeretnénk bele rakni mintát: én úgy csináltam, hogy egy 3 mm-nyire nyújtottam ki először a tésztát, ráraktam egy mintás szilikon lapot és azzal nyújtottam tovább, hogy belenyomódjon a minta (előtte a tészta tetejét vékonyan beliszteztem, hogy a szilikon könnyen lejöjjön majd róla). Majd ezután szúrtam ki kör alakú kiszúróval.
  6. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk a karikákat és kb. 7-9 percig sütjük (amikor már picit keményedik a kekszek teteje, ki is vesszük, mert még hűlés közben tovább fog keményedni)
  7. Amíg hűlnek a kekszek, elkészítjük a krémet hozzá: a puha vajat a porcukorral habosra keverjük, hozzárakjuk a vaníliát, majd kanalanként a habtejszínt és végül a mascarponét is.
  8. Hűtőbe tesszük picit dermedni, hogy ne legyen túl folyós, így könnyebb lesz megtölteni a kekszeket.
  9. Ha megvan megtöltjük a kekszeket a krémmel.

 Ui: csináltam már úgyis a krémet, hogy a keksztorta krémjével töltöttem meg: vagyis amennyi habtejszín, ugyanannyi mascarpone, pici porcukorral habbá verem. :-)

dsc_0097.jpg

 

dsc_0135_1.jpg

 

dsc_0151.jpg

Fotók: Böjtös Erika

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr9114716901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása