Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Mini panettonek (gyerekbarát verzióban)

2018/12/26. - írta: ilbiscotto

 Mindig is tetszettek ezek az olasz kalácsok, a panettonék, de a bolti verzió valahogy sosem ízlett, olyan tartósítós íze volt. :-( Ezért már egy ideje készülök rá, hogy elkészítsem itthon és most végre meg is valósítottam. Viszont nem akartam egy óriásit csinálni és amikor megláttam Szotyi műveknél tavaly a kis mini verziókat nagyon megörültem neki. El is készítettem, de nem sikerült :-( vagy nem volt jó a szárított élesztőm már, vagy kevés ideig dagasztottam, vagy mindkettő! :-))) Aztán láttam egy receptet a Street Kitchen oldalán is, de ott (az eredetihez hasonlóan alkohol is van benne). Így a kettőből megalkottam egy alkoholmentes verziót, friss élesztővel. A recept inkább már a SK-s, alkohol lecserélve narancslére és muffin sütőformában sütöttem, így lettek ilyen kis cuki minik. :-) Én kevés aszalt gyümit raktam bele, még bőven elbírt volna még, így a receptben már többet írtam hozzá. :-))

dsc_0032.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged 8 db mini panettonehoz:

30 dkg finomliszt

1 dl tej

2 dkg friss élesztő

6 dkg cukor

6 dkg puha vaj

1 egész tojás és 2 tojássárgája

1 tk vanília

50 ml narancslé

7 dkg kandírozott narancs

7 dkg kandírozott citrom

7 dkg mazsola vagy aszalt gyümölcs (akár vegyesen)

1-2 tk mézeskalács fűszer (vagy őrölt fahéj, gyömbér, kardamon keverékét)

1-1 narancs és citrom héja (bio)

 dsc_0043_1.jpg

 

  1. Meglangyosítjuk a tejet és belemorzsoljuk a szobahőmérsékletű élesztőt és a cukorból és a lisztből is teszünk hozzá egy evőkanállal. Megvárjuk, amíg "felfut" az élesztő, vagyis addig amíg "habos" lesz a tej tetején az élesztő (ez pár perc)
  2. Kifacsarunk egy narancsból 50 ml-t és belerakjuk ázni a kandírozott narancsot és citromot, a mézeskalács fűszert, vaníliát és az aszalt gyümölcsöt(ket)
  3. Én dagasztógéppel készítettem a tésztát, így ebbe raktam mindent. Először a felfuttatott élesztőt, a maradék cukrot, a tojásokat és a leszűrt narancs levét(a gyümölcsök áztatásából)
  4. Elkezdjük keverni és fokozatosan adagoljuk hozzá a lisztet. Amikor kezdi simára keverni belecsipkedjük a puha vajat is. Addig dagasztjuk, amíg a tésztának szép fényes lesz a felülete, a dagasztókar az edény falától vékony szálat húz és el-el válik az edénytől. (ez kb. 10-15 perc) (teljesen nem fog összeállni gombóccá, ez egy lágy tészta)
  5. Letakarjuk és kelesztjük egy órát (szépen meg kell nőnie) :-)
  6. Visszarakjuk a gépre a tálat és belerakjuk a leszűrt gyümölcsöket, majd egy-két kavarással beledolgoztatjuk a tésztába és ki is kapcsoljuk.
  7. Lisztezett felületre kiöntjük a tésztát és magas falú szilikon muffin formába kanalazzuk. (próbáljuk egységesen elosztani, a mélyedések 3/4-éig töltsük csak, mert meg fog kelni még, nekem 8 db lett)
  8. Ekkor jön a második kelesztés, szintén legalább egy óra.
  9. Sütés előtt lekenjük a mini tészták tetejét egy villával elkevert egész tojással.
  10. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  11. Ezen a hőmérsékleten sütjük 15 percig, majd levesszük a hőmérsékletet 160 fokra és így sütjük tovább 35-40 percig, amíg arany barna lesz a tetejük.

 dsc_0041_2.jpg

 

dsc_0071.jpg

 

dsc_0051.jpg

 

dsc_0100.jpg

Fotók: Böjtös Erika

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr4514514904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása