Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Zserbó puszedli

2018/11/18. - írta: ilbiscotto

 Így november végén én már elkezdtem hangolódni a karácsonyra. Nemrég megvettem Stahl Judit legújabb sütis könyvét: Csokis csábítások címmel, és ezt a puszedlit választottam ki elsőnek kipróbálásra. Egyébként is imádom a puszedlit, a tavalyi hagyományos cukormázas verzióját is (receptjét itt találjátok) , és mivel nagyon szeretem a zserbót, tudtam, hogy ez csakis finom lehet. Hát nem csalódtam és a kisfiamnak is nagyon bejött!!! Nem bírta abbahagyni az evést. :-) :-) :-)

dsc_0041_1.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged kb. 40 db puszedlihez:

8 dkg vaj

25 dkg méz

3 tojássárgája

50 dkg finomliszt

15 dkg porcukor

5 dkg kakaópor

2 teáskanál szódabikarbóna

1 teáskanál őrölt fahéj

1 teáskanál őrölt gyömbér

1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg

4 evőkanál tejföl

A töltelékhez:

15 dkg aszalt sárgabarack

2 evőkanál sárgabarack lekvár

15 dkg dió

1/2 biocitrom reszelt héja

A csokoládébevonathoz:

20 dkg étcsokoládé

2 dl habtejszín

1 evőkanál méz

1 evőkanál vaj

A díszítéshez:

8 dkg fehércsokoládé

 

dsc_0033.jpg

  1. Először összeállítjuk a tésztát: a vajat és a mézet összeolvasztjuk és hagyjuk langyosra hűlni, majd elkeverjük benne egy kézi habverővel a tojássárgákat. A lisztet, a porcukrot, a kakaót, a szódabikarbónát és a fűszereket összekeverjük egy nagy tálban, aztán hozzáöntjük a langyos mézes keveréket és a tejfölt. Fakanállal jól összedolgozzuk és egy éjszakára a hűtőbe rakjuk.
  2. A töltelékhez az aszalt sárgabarackot leöntjük annyi forró vízzel, hogy ellepje, hagyjuk kicsit puhulni, majd leszűrjük és a lekvárral és a dióval (amit előtte érdemes száraz serpenyőben kicsit megpirítani, csak addig, amíg megérezzük a dió illatát) ledaráljuk kissé pépes állagúra.
  3. Következő nap sütés előtt kivesszük egy órával hamarabb a hűtőből a tésztát és a tölteléket.
  4. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  5. A tésztából diónyi golyókat formázunk, majd egyesével kilapítjuk őket, beleteszünk 1-1 teáskanál tölteléket, széleit összetapasztjuk és újra golyóvá formázzuk őket.
  6. Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk őket 2 cm távolságra egymástól és 10-15 perc alatt megsütjük. (amikor már érezzük a kezünkkel, hogy a tészta kezd szilárdulni, kivesszük)
  7. Hagyjuk teljesen kihűlni őket.
  8. Addig elkészítjük a csokimázat
  9. Gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit, a tejszínt, mézet és vajat.
  10. A puszedliket alulról villára szúrjuk és belemártjuk a csokimázba, majd rácsra rakjuk őket, hogy lecsepegjen róluk a felesleges máz.
  11. Megvárjuk, hogy megdermedjen (én ebben a hidegben kiraktam az erkélyre és nagyon hamar meg is szilárdult rajta a csoki), majd a fehércsokit felolvasztva, megcsíkozzuk a puszedliket vele. (Kis zacskóba raktam, vágtam az egyik végére egy pici lukat és így vonalkáztam vele)

 

dsc_0052_1.jpg

 

dsc_0177.jpg

Fotók: Böjtös Erika

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr5414379072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása