Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Vaníliás számtorta

2018/08/06. - írta: ilbiscotto

 Egy nagyon kedves barátunk szülinapjára készültem keksztortát készíteni, de gondoltam most nem a szokásos kakaós keksszel készítem, hanem valami mással. Első próba mákos verzió volt, de nem lett omlós, így jöhetett a B verzió, a vaníliás. (Persze később majd még kísérletezek a mákossal tovább, hátha sikerül eltalálni az arányokat :-)) Elsőre féltem, milyen snassz lesz a vaníliás a kakaós (isteni finom, bevált receptúrájú) keksz után, de kár volt aggódnom, mert már a nyújtásnál is sokkal könnyebb volt vele dolgozni és azt kell mondjam ez lett a kedvenc. Nagyon omlós a habtól, nagyon jól áll neki a savanykás ribizlilekvár is és kezdő tortázóknak is bátran ajánlom elkészíteni! :-)

dsc_0317_uj.jpg

 A következő alapanyagokra lesz szükséged 2 db kb. 24x16 cm-es számhoz (amit a képen látsz):

Tésztához:

30 dkg finomliszt

20 dkg vaj

10 dkg porcukor

20 g tojássárgája

csipet só

1/2 bio citrom reszelt héja

Lekenéshez: 8-10 dkg ribizlilekvár (vagy más savanykásabb lekvár)

Krémhez:

25 dkg mascarpone

25 dkg tejszín

2 teáskanál vaníliaőrlemény

Tetejére: gyümölcsök, habcsók, macaron, csoki,.....

 

dsc_0349.jpg

  1.  A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk (a vaj legyen szobahőmérsékletű), majd folpackba csomagolva pihentetjük a hűtőben, míg megdermed (nekem egy egész éjszakát állt)
  2. Előmelegítjük a sütőt 175 fokra
  3. Sütőpapíron kinyújtjuk a megfelelő formára, itt én kézzel rajzoltam sablont és azt vágtam körbe. Szükség lesz összesen 4 darab kekszre. Minden kekszet villával megszurkáltam (mint a pitét szoktuk) és mehet a sütőbe.
  4. A kekszek 10 perc alatt sültek meg, hagyjuk őket kihűlni.
  5. Elkészítjük a krémet: a hideg tejszínt, mascarponét és a vaníliát kézi mixerrel kihabosítjuk, mehet habzsákba.
  6. Ezután már csak az összeállítás van hátra: a kekszeket megkenjük a lekvárral, rányomkodjuk a krémet, mehetnek rá gyümölcsdarabok, újra keksz, lekvár, krém és a díszítés. :-)

Egy teljes éjszakára hűtőben hagytam, hagy érjenek össze az ízek, és csodálatosan megpuhult a keksz. :-)

A recept a Nekedcake.hu oldalról való. :-)

dsc_0358_1.jpg

dsc_0343.jpg

 

dsc_0338.jpg

Fotók: Böjtös Erika

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr9914164817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása