Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Kókuszkaramellel töltött csokis keksz mentesen (glutén-, laktóz- és tojásmentes)

2018/02/24. - írta: ilbiscotto

 Mindig próbálkozom valamilyen mentes keksszel is, gondolva a glutén- és laktózérzékeny barátokra, ismerősökre. :-) Nemrég a Goodfood magazinban találtam rá erre a kis gyönyörűségre, persze átvariáltam az én ízlésemre külsőre is, belsőre is. :-) Kipróbáltam kétféle "karamell"-t, rengeteg receptet átböngésztem és szerintem ez a kókuszkaramell áll leginkább közel az "igazi" karamell ízéhez. Na persze az sem volt egyszerű, mire megtaláltam a megfelelő állagot, de már nektek nem kell próbálgatni, csak ezt megcsinálni! :-)

dsc_1227_kesz_3.jpg

 A következő alapanyagokra lesz szükséged 18 db dupla kekszhez:

8 dkg zabpehely (gluténmentes)

2 dkg őrölt mandula

50 ml méz

3 evőkanál kókuszzsír

A karamellhez:

1 konzerv kókusztej  (én Aldiban vettem)

5 dkg nádcukor

60 ml visszamaradt kókuszvíz

1 evőkanál kókuszzsír

1 teáskanál vanília kivonat

Tetejére: 15 dkg étcsoki

 

dsc_1223_kesz-2.jpg

  1. Megolvasztjuk a kókuszzsírt és hagyjuk hűlni.
  2. Addig megőröljük a zabpelyhet (DM-ben vettem bio gluténmenteset) és a héjatlan mandulát.
  3. A darált zabpehelyhez és mandulához hozzáöntjük a kissé kihűlt kókuszzsírt és a mézet és jól összekeverjük.
  4. Fóliába tesszük és mehet a hűtőbe egy fél órára.
  5. Kókuszkaramellt elkészítése:
    1. előző este berakjuk a konzerv kókusztejet a hűtőbe, így megszilárdul a zsírosabb része (tejszín). Másnap leszűrjük a megmaradt vizet- ebből kimérjük a 60ml-t és kiszedjük a tejszínes részt.
    2. A cukorból és a vízből karamellt készítünk, vagyis felrakjuk őket egy vastag aljú lábasba és közepes lángon forraljuk, amíg megolvad a cukor és elkezd szépen barnulni-karamellizálódni, de kevergetés nélkül. (kb. 5 perc)
    3. Ezután hozzáadjuk a kókusz tejszínes kemény részét, a vaníliát és a kókuszzsírt, itt már kavarjuk. Megvárjuk, hogy felolvadjon, majd innentől nem nyúlunk hozzá és lassú tűzön (lefedve, én 3/4-ig raktam rá a fedőt, hogy pici levegő azért legyen) 45 percig rotyogtatjuk. A legvégén raktam bele egy jó nagy csipet fleur de selt (de mehet bele bármilyen nagy szemcsés só: tengeri, himalaya, maldon...)
    4. Ezután hagyjuk kicsit hűlni és hűtőbe tesszük (én egy befőttes üvegbe szoktam berakni) megdermedni. Pár óra múlva gyönyörűen megdermed, de jól kenhető lesz.
  6. A tésztát kivesszük a hűtőből és kiszaggatjuk őket (3 cm átmérőjű körrel szaggattam) és sütőpapíros tepsibe rakosgatjuk őket egymás mellé.
  7. 180 fokra előmelegített sütőbe rakjuk, 10 perc alatt megsülnek.
  8. Ha kihűltek a kekszek és megdermedt a karamellünk, akkor jöhet az összeállítás. Két keksz közé rakunk a karamellből (fog belőle megmaradni, de hűtőben sokáig eláll)
  9. Végül megolvasztjuk a csokit és mindegyik tetejét bevonjuk vele.

Az eredeti receptben vegán sós karamell szerepel, aminek semmi köze a karamellhez :-(, de ha nem a karamell ízt várjuk el tőle, hanem azt ami, akkor az is nagyon jó tud lenni: 12,5 dkg datolya (kimagozva) leturmixolva, 1,5 evőkanál mogyoróvajjal és 2 evőkanál olvasztott kókuszzsírral összekeverve. Mindkettővel kipróbáltam, nekem a kókuszkaramell jött be jobban, hiszen a karamell ízére vágytam. Na persze ez sem az igazi sós karamell, na de laktózmentes létére nagyon tuti! :-)

Ja és hogy miért nem laktózmentes tejszínből és vajból készítettem a karamellt? Utánaolvasva azt tapasztalták, hogy ezekből nem lehet jót készíteni, így én már ezzel nem is próbálkoztam. :-)

dsc_1211_kesz.jpg

dsc_1193-kesz_1.jpg

Fotók: Böjtös Erika

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr6513687196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása