Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

"Bársonyvirágtekercs" avagy Citromos piskótatekercs citromfűkrémmel

2016/06/16. - írta: ilbiscotto

A Stahl magazin nyári számában található ez a recept és egy pályázat keretében készítettem el. (a magazinból kellett egy receptet elkészíteni és lefényképezni) Nem csak jól néz ki, de nagyon finom is, annyira, hogy az utolsó morzsákért is harc folyt. :-) Nyári melegben nagyon üdítő a citrom frissessége a puha piskótával és a citromfüves krémmel gazdagítva. Próbáljátok ki! :-)

026_1.JPG

 A következő alapanyagokra lesz szükséged a piskótához: (30x40-es tepsihez)

002_6.JPG

A következőkre lesz szükséged a citrom-sziruphoz:

004_6.JPG

A következő alapanyagokra lesz szükséged a citromfűkrémhez:

005_5.JPG

  1. A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
  2. A 4 egész tojást és a 2 tojás sárgáját robotgéppel habosra verjük, ez 6-8 percet fog igénybe venni.
  3. Ezután hozzáadjuk a cukrot és a vaníliát, és tovább verjük még 5 percig ezekkel is.
  4. Több részletben hozzászitáljuk a lisztet és spatulával beleforgatjuk a habba.
  5. Egy 30x40-es sütőpapírral bélelt tepsibe terítjük a tésztát és kb. 10 perc alatt megsütjük. (tűpróbával ellenőrizhetjük)
  6. Ha kisült a piskótánk egy másik sütőpapírra átfordítjuk, néhány perc múlva lehúzzuk róla a felső sütőpapírt.
  7. Amíg hűl a piskótánk elkészítjük a szirupot. Az eredeti recept 1 dl limoncellot használ, én ezt cseréltem le sima kifacsart citrom levére. Kb. 2 citromból lesz 1 dl levünk. Egy kis lábosban a citrom levét és a cukrot addig melegítettem, amíg a cukor elolvadt és így locsoltam rá az egészet a piskótára. Ha limoncellot használsz, akkor a cukor mellé még 1 dl vizet is adj. (recept szerint csak össze kell keverni, de én hogy elolvadjon hamar a cukor, ezért melegítettem). A piskótát ezután sütőpapírral együtt szorosan feltekerjük, és a hűtőbe tesszük kihűlni.
  8. A krémhez a mascarponéhoz a porcukrot beleszitáljuk (recept dupla ennyi cukrot írt, de szerintem így is bőven elég édes volt), a citromfüvet nagyon apróra vágva beletesszük, a citrom héját belereszeljük, illetve facsarunk is hozzá a citrom levéből (én csak két evőkanállal tettem bele). Mindezt robotgéppel habosra keverjük.
  9. A tejszínt külön tálban felverjük, majd a mascarponés krémhez spatula segítségével óvatosan hozzáadjuk.
  10. A hideg piskótatekercset kitekerjük és megtöltjük a krém 2/3-ával. Feltekerjük óvatosan, közben lehúzva róla a sütőpapírt. A maradék krémmel kívülről is bevonjuk a tekercsünket.
  11. Hűtőbe tesszük. Ehető virágszirmokkal megszórva tálaljuk. (interneten először nézzünk utána, hogy valóban ehető e az a virág, amivel megszórjuk, illetve tutira ne legyen vegyszeres!) De szórhatunk rá pirított olajos magvakat (mandulát, mogyorót, diót), vagy akár mákot, de így is hagyhatjuk. Mindenhogy jól néz ki és isteni finom! :-)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr658814778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása