Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Digestive keksz

2016/04/06. - írta: ilbiscotto

A digestive keksz egy híres angol, teljes kiőrlésű zabkeksz. Akkor kóstoltam először, amikor a kisfiam született és a húgom hozta ajándékba nekem. :-) Annyira ízlett, hogy ez lett a kedvenc kekszünk. A kissé sós keksz az édes tejcsokival nagyon finom. De most senki ne rohanjon el venni egy dobozzal, higgyétek el a házi készítésű sokkal finomabb!!!! :-) Sőt fokozhatjuk az ízeket, amikor még olvadt a csoki a tetején, szórjunk rá apróra vágott aszalt gyümölcsöt (én almával próbáltam- nagyon finom), vagy olajos magvakat! :-) Hugh Fearnley-Whittingstal (River Cottage) receptjét vettem alapul a keksznél, de csak fél adag sóval- mert úgy nagyon sós volt nekünk. :-)

008_1.JPG

A következő alapanyagokra lesz szükséged 17-20 db keksz elkészítéséhez:

005_1.JPG

  1. Egy tálban összekeverjük a tönkölylisztet, a zabpelyhet, a cukrot, a sót, a szódabikarbónát, majd elmorzsoljuk benne a vajat.
  2. Ha nem áll össze a tésztánk egy pici tejet adjunk hozzá. (Ha géppel dolgoztam össze a száraz hozzávalókat a vajjal, akkor összeállt a tészta tej nélkül is, amikor kézzel csináltam kellett hozzá 1,5 evőkanálnyi tej. :-))
  3. Folpackba csomagoljuk és egy fél órára betesszük a hűtőbe.
  4. Előmelegítjük a sütőt 175 fokra.
  5. A hűtőből kivett tésztát két sütőpapír között (vagy hogy spóroljunk, alulra sütőpapír, felülre a folpack - amibe csomagoltuk a tésztát) kinyújtjuk 2-3 mm-re és kiszaggatjuk.
  6. 10-12 perc alatt megsülnek és hagyjuk rácson kihűlni.
  7. Ha kihűltek a kekszek két választásunk van: vagy így maradnak, akkor nagyon jó például túró rudi torta vagy sajttorta alapjának, vagy ahogy most én csináltam a tetejére tejcsokit teszünk. Ehhez a mennyiséghez 100 g csokira lesz szükségünk. Vízgőz fölött megolvasztjuk és egy spatula segítségével rákenjük a kekszek tetejére.

Ui: A tönkölyliszt helyett lehet használni búzalisztet is, csak lényeg, hogy teljes kiőrlésű legyen. Mindkettővel próbáltam, de nekem a tönkölyliszttel jobban ízlik. A sóval óvatosan bánjunk, csak akkor rakjunk bele 1/2 teáskanálnyit, ha nagy szemű sót őrölünk hozzá, ha finom szemcséjű sónk van, akkor elég egy nagy csipettel. :-)

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr488552496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása