Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Aszalt gyümölcsös kalács

2018/04/18. - írta: ilbiscotto

 Nagyon ritkán szoktam kalácsot sütni, leginkább húsvétkor. (Ez is még akkor készült. :-) ) Mert hát egyszerűbb megvásárolni a pékségben. De amikor ezt a receptet megláttam Édesem- Márk Szonjánál, azonnal ki akartam próbálni, és egy kicsit sem csalódtam. Mondhatom, hogy életem egyik legjobb kalácsa, amit ezentúl nem csak húsvétkor fogok sütni az tuti. :-) Na és arról nem beszélve, hogy ilyenkor jövök mindig rá, hogy milyen jó kelt tésztát csinálni: örülni, hogy hurrá duplájára kelt, hurrá sikerült szép fonatot csinálni (legalábbis hozzám képest, aki ebben nem túl ügyes) és hurrá gyönyörűen megsült és micsoda illat lengi be a lakást. :-) Ilyenkor alig várja az ember lánya, hogy kicsit langyosra hűljön és ehesse. :-)

dsc_0567.jpg

A következő alapanyagokra lesz szükséged 4 db mini kalácshoz:

110 ml langyos tej

7 g cukor

10 g friss élesztő

27 g olvasztott vaj

2 db tojás

35 g méz

csipet só

325 g finomliszt

Töltelék:

200 g aszalt gyümölcs (lehet vegyesen többfélét)

250 ml víz 1/2 vanília rúd (vagy 1/2 teáskanál őrölt vanília)

 

dsc_0564.jpg

  1.  Langyosra melegítjük a tejet, melynek a felét a cukorral és az élesztővel felfuttatjuk. (ez pár perc)
  2. Megolvasztjuk a vajat, majd hagyjuk langyosra hűlni.
  3. A felfuttatott cukros-tejes élesztőhöz tesszük a langyos olvasztott vajat, a maradék langyos tejet, a mézet és 1 db tojást. A robotgép dagasztó karjával elkezdjük összekeverni és kanalanként hozzáadjuk a sóval elkevert lisztet. Ha minden liszt benne, hagyjuk még dagasztani a gépet, amíg el nem válik az edény falától a tésztánk.
  4. Kivesszük a tésztát, gombóccá alakítjuk és egy pici olvasztott vajjal (vagy esetleg napraforgóolajjal) körbekenjük a tésztagolyónkat, hogy ne száradjon ki kelés közben.
  5. Konyharuhával letakarjuk és meleg helyen kelesztjük 2 órán át.
  6. Közben elkészítjük a tölteléket: összeaprítjuk az aszalt gyümölcsöket (én pl. körtét, vörös áfonyát, sárgabarackot és mazsolát), felrakjuk a vízbe forrni a vanília hozzáadásával. Ha felforrt, hagyjuk a vízben hűlni és majd csak ha megkelt a tésztánk akkor szűrjük le.
  7. A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
  8. A megkelt tésztánkat lisztezett deszkára borítjuk és 4 felé vágjuk (ha nagyon egyformára szeretnénk, le is mérhetjük), majd egyesével dolgozunk vele tovább.
  9. Ahány fonatot szeretnénk, annyi felé vágjuk a tésztát. Én 4 felé vágtam és mindegyiket hurkává sodortam, majd egyesével kinyújtottam, bőven megszórtam aszalt gyümölcs darabokkal és feltekertem, mint egy piskótát.
  10. Ezután a 4 kis töltött hurkát összefontam, de lehet 3-as fonás is. :-) (Videós segítséget youtube-on nagyon sokat találni.) Így jártam el a maradék 3 tésztával is.
  11. A másik tojást enyhén felverjük és lekenjük vele a kalácsokat - amit már sütőpapíros tepsire rakunk- és hagyjuk kelni őket fél óráig, majd újra lekenjük tojással és mehet a sütőbe, 25 perc alatt megsülnek.

 

 dsc_0578.jpg

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr3113847348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása