Kekszek és más finomságok kézműves tárhelye

Kandírozott citromhéj

2016/03/22. - írta: ilbiscotto

Nagyon könnyen tudunk otthon is készíteni kandírozott citromhéjat, csak lényeg, hogy biocitromból készítsük! Másik fontos dolog, amiért érdemes belevágni, mert nincs benne tartósítószer és egy légmentesen záródó üvegben több hétig eláll.

017.JPG

  1. Alaposan megmossuk a citromokat, majd egy nagyon jó éles késsel kis darabokban levágjuk a héját a fehér rész nélkül.
  2. A héjakat langyos vízben áztatjuk, majd leöntjük róla a vizet. Ezt megismételjük még kétszer.
  3. Azután lemérjük - én itt 2 db citromot hámoztam, nekem 35g lett - és ugyanennyi kristálycukrot mérünk hozzá.
  4. Felrakjuk egy kis lábosba forrni annyi vízzel, hogy bőven ellepje.
  5. Kb. 20-25 perc alatt lassú tűzön főzzük, amíg szinte teljesen eltűnik a víz (azért ne égjen oda)
  6. Leszűrjük és cukorba (én itt már nádcukrot használtam) hempergetjük.
  7. Egy tálcára rakjuk, igyekezzünk úgy rakni, hogy külön legyen minden egyes citromhéj. Kb. 1 nap alatt megszárad (ilyenkor berakom a spájzba) és mehet egy légmentesen záródó üvegbe.
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilbiscotto.blog.hu/api/trackback/id/tr908506676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása